بیوتکنولوژی

امین جعفری طهرانی (کارشناس ارشد بیوتکنولوژی)

بیوتکنولوژی

امین جعفری طهرانی (کارشناس ارشد بیوتکنولوژی)

موجودات زنده عروسکی(اسباب بازیهای زنده) !!!!!!

<<عروسک های زنده>>  

 

(دوستان عزیز و پژوهشگران گرامی این مطلب رو در اینترنت دیدم و جالب دونستم توی مطالب سایت قرارش بدم تا حالا صحت و درستی این مطلب برام مسجل نشده ولی بالاخره از این بشر ۲ پا هر چیزی بر میاد اگه الان هم براش مقدور نباشه ولی احتمالا تا سالهای نه چندان دور این رویا که قبلا بیشتر در فیلمهای سینمایی دیده می شد به واقعیت می پیونده به هر حال اگر این اتفاق توسط هم رشته ای هامون بیافته امیدوارم ابتدا  جنبه های حقوقی و انسانی و حیوانیش!!!مطرح بشه اگه مشکلی نبود بعد محصول وارد بازار بشه چون بالاخره موجود زنده محسوب می شه و به قول خودمون گناه داره حیوونی.........) 

با تشکر امین جعفری طهرانی   

 


 این عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های زنده، پستانداران عقیم‌شده‌ای هستند که به کمک علم مهندسی ژنتیک ساخته شده‌اند. این عروسک‌ها ترکیبی از ژن‌های خرگوش، شامپانزه

 

      و خوک‌اند. همچنین ادعا شده است که این اسباب‌بازی‌ها با استفاده از القای خواب زمستانی در جعبه نگهداری می‌شوند و این جعبه، ضربان قلب و میزان تازگی آن را نشان می‌دهد.

    دو مدل از این اسباب‌بازی زنده ساخته شده است؛ یکی با طول عمر یک سال و دیگری با طول عمر سه سال. ژن پت‌ها یا همان عروسک‌های زنده، طوری طراحی شده‌اند که بیشتر شبیه یک بچة انسانیِ تازه به دنیا آمده هستند و لذا گسترة حرکات آن‌ها به نسبت محدود است.

. قیمت این موجودات هنوز مشخص نیست و تنها به صورت آزمایشی در اختیار اعضای شرکت قرار گرفته‌اند. این موجود، طوری ساخته شده است که حرکات محدودی مانند یک نوزاد داشته باشد.

مدفوع بسیار مختصری دارد و به غذای کمی احتیاج دارد. قدی حدود 20 سانتی‌متر و قطر 7 سانتی‌متر دارد. جثه‌اش از این‌بزرگ‌تر نمی‌شود. کاملا درد را حس می‌کند، لیکن قادر به تولید اصوات بلند نیست.

دارای خون، عضله و استخوان است. بعد از خروج از جعبه، ظرف بیست دقیقه بیدار می‌شود و چشم‌هایش را باز می‌کند. این موجودات جالب و شگفت‌انگیز به باتری برای شارژ احتیاج ندارند. ژن پت‌ها خیلی کم دارای رشد مو هستند، فقط مقدار اندکی موی زیر بغل‌شان رشد می‌کند.

ژن پت‌ها در زودترین حالت ممکن برای فروش به بازار عرضه خواهند شد. همان‌طور که اشاره شد، آن‌ها در بسته بندی‌شان کاملا رشد یافته هستند و دیگر بزرگ نمی‌شوند.

ژن‌پت‌ها قادر به صحبت‌کردن نیستند؛ ولی برای سهولت و آسانی استفادة صاحبانشان، تارهای صوتی محدودی دارند. آن‌ها قادر به ایجاد بعضی اصوات هستند. ژن پت‌ها درد را نیز حس می‌کنند

    .اما چون تارهای صوتی محدودی دارند، وقتی مورد آزار قرار بگیرند، نمی‌توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند. ژن پت‌ها پستاندارانی واقعا زنده‌اند که قادر به تنفس‌اند..

 

اگر شما قسمتی از بدن آن ها را ببرید، مانند هر حیوان دیگری، از بدنشان خون می‌آید و اگر با آن‌ها بدرفتاری شود، مانند هر حیوان دیگری خواهند مرد. ابزارهای الکترونیکی فقط در داخل بستة پلاستیکی هستند و برای تأمین نیازهای اساسی حیاتی این موجود تعبیه شده‌اند. در خارج از بستة پلاستیکی، ژن پت‌ها موجوداتی کاملا ارگانیک‌اند.

سؤال، این است که اگر آن‌ها موجودات زنده هستند، چرا داخل یک پکیج پلاستیکی‌اند؟ در پاسخ گفته شده است که آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که برای فروش در قفسه‌های فروشگاه‌ها گذاشته شوند، نه در مغازه‌های سنتی فروش حیوانات خانگی.

برای همین است که آن‌ها در پکیج‌های پلاستیکی بسته‌بندی شده‌اند. لیکن برخلاف دیگر موجودات زنده، ژن پت‌ها قادر به تکثیر و تولیدمثل نیستند. ژن پت‌ها قادر به بازشناسی مالکان و صاحبانشان نیز هستند. پس از بیدار شدن از خواب به مالکشان می‌چسبند و برای باقی‌ماندة چرخة زندگیشان شخص مزبور را بازشناسی می‌کنند. ژن‌پت‌ها که در داخل پکیج، چشمانی بسته دارند، پس از بیرون آوردنشان از پکیج، ظرف حدود بیست دقیقه به آرامی از خواب بلند می‌شوند

 
ژن‌پت‌ها توانایی حرکت محدودی دارند و لذا بیشتر شبیه یک نوزاد تازه به دنیا آمده عمل می‌کنند تا یک بچه بالغ. لذا باید از یک ژن پت، بیشتر انتظار لولیدن و جنبیدن داشت تا خزیدن یا چهار دست و پا راه رفتن. نباید زیاد انتظار داشت که آن‌ها روی دو پا راه بروند و یا چهار دست و پا حرکت کنند. آن‌ها گاز نمی‌گیرند و نیش نمی‌زنند، هر چند «بیوجنیکا» که کمپانی زیست‌مهندسی تولید ژن پت‌هاست، اسباب و آلات دورانداختن دندانشان را نیز به معرض فروش می‌گذارد.

سرانجام باید گفت که ژن پت‌ها در درون بسته‌های پلاستیکی تنفس می‌کنند! این کار از طریق منافذ و سوراخ‌هایی در کناره‌های بسته انجام می‌گیرد که اجازة عبور هوا را می‌دهد.



ترجمه: سنبل قادری

نظرات 10 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 16 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 04:34 ب.ظ http://wwwfiteme

به نظر من میشه همچین موجوداتی ساخت :راضی

ثنا سادات مشهدی پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 03:50 ب.ظ

این عروسک ها واقعا جذابند سوالی دارم سوالم این که باید در فظای گرم باشند یا فظای سرد یا فظای متوسط ؟

ماجد سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 03:06 ب.ظ

لطفا نظر اول رو که جناب میرزایی رو خدا قلمداد کرده حذف کنید ...
ریشه بت پرستی هنوز وجود داره فرق در اینه که الان بتها گوشت وپوست دارن...

alireza شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:07 ب.ظ

khili chize bahali bod migam nemishe bokonishon

مهسا یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام منم تو یه سایتی خونده بودم که اینا همش خیال بافی هستند

یارو چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ب.ظ

این یک هوکس خبری اینترنتیه. مثل خیلی چاخانای دیگه. من اینو سه سال قبل دیدم.

یوکابد یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ب.ظ

در جایی گفته شده بود که این مطلب صحت ندارد وصرفا یک شوخی ژنتیکی است ولی بنظر من ساختن چنین موجوداتی بعید نیست.!

ندا جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ http://biotech-students.blogfa.com

سلام
میگم شما تو این عکسی که در قسمت در مورد من گذاشتین چاق شدینا. حواستون باشه. ضمنا چه اعتماد به نفسی :)

ندا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:49 ب.ظ http://biotech-students.blogfa.com

سلام
ولی من یه جایی خوندم اینا زنده نیستن. روبوتن

مسلم دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ http://www.nazaratemardomi.com

تسلیم مطلق بفرمان

حضرت حق سبحان م الله آقا ابراهیم میرزایی

تنها راه نجات آدمیان است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد