بیوتکنولوژی

امین جعفری طهرانی (کارشناس ارشد بیوتکنولوژی)

بیوتکنولوژی

امین جعفری طهرانی (کارشناس ارشد بیوتکنولوژی)

سنگ رنگی به روش بیوتکنولوژی در اصفهان تولید شد!

سنگ رنگی به روش بیوتکنولوژی در اصفهان تولید شد
اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت رئیسه شرکت شیمیایی فراتک اظهار داشت: سنگ رنگی به روش نانو بیوتکنولوژی با تلاش دو ساله این شرکت به مرحله تولید رسیده است.

مجتبی عبدال در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت این سنگ برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: برای تولید نیمه صنعتی این گونه سنگ تا کنون بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه پیرامون مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سنگ رنگی یادآور شد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این سنگ از سنگهای طبیعی موجود در کشور است که با قیمت بسیار مناسبی در بازار داخلی عرضه می شود.

عبدال از مهم ترین کاربردهای سنگ رنگی را در فعالیتهای ساختمانی، عمرانی، تزئینات شهری و مجسمه سازی دانست و یادآور شد: عمده بازار خرید این محصول در ایران و کشور های حوزه خلیج فارس است و با تولید انبوه آن درآمد بسیاری نصیب کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی و ساخت کارخانه فرآورده های بیوتکنولوژی سپاهان با هدف تولید بیوانانول و خوراک دام توسط این شرکت در اصفهان افزود: از دیگر دستاورهای این شرکت را طراحی و ساخت سیستم تصفیه پسابهای آلوده برای شرکت راهکار صنایع نوین و نصب تبخیر کننده و افزایش ظرفیت کارخانه نمک گوهرتاب اصفهان بیان نمود.

رئیس هیئت رئیسه شرکت شیمیایی فراتک در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت پژوهش در این شرکت خاطر نشان کرد: یکی از فعالیتهای اصلی این شرکت طراحی سیستم های تبخیر کننده و تغلیظ است که در این زمینه نیز کتابی با عنوان " اصول طراحی تبخیر کننده های صنعتی" چاپ و به عنوان مرجعی برای مهندسین شیمیایی و صنایع مربوطه در کشور به حساب می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد